Informácie k elektronickým službám RPVS
Všeobecné informácie
Elektronické služby RPVS slúžia pre
vykonanie podania adresovanému Okresnému súdu Žilina, ktorý vedie RPVS.
Elektronické služby umožňujú vykonať
tieto podania:
návrh
na zápis fyzickej osoby do registra partnerov verejného sektora
návrh
na zápis zmeny údajov o partnerovi verejného sektora, ktorým je fyzická osoba
návrh na zápis fyzickej osoby podnikateľa do registra partnerov verejného sektora
návrh na zápis zmeny údajov o partnerovi verejného sektora, ktorým je fyzická osoba podnikateľ
návrh
na zápis právnickej osoby do registra partnerov verejného sektora
návrh
na zápis zmeny údajov o partnerovi verejného sektora, ktorým je právnická osoba
oznámenie
o overení identifikácie konečného užívateľa výhod
návrh
na výmaz fyzickej osoby z registra partnerov verejného sektora
návrh na výmaz fyzickej osoby podnikateľa z registra partnerov verejného sektora
návrh
na výmaz právnickej osoby z registra partnerov verejného sektora
námietka
proti odmietnutiu vykonania zápisu
kvalifikovaný podnet
Podania do registra partnerov
verejného sektora musia byť vždy vykonané elektronicky prostredníctvom na to
určených elektronických formulárov. Podania – s výnimkou kvalifikovaného
podnetu – nie je možné vykonať v listinnej podobe. Ak sa tak stane alebo
ak sú podania vykonané inak ako prostredníctvom určených formulárov,
registrujúci orgán na ne neprihliada.
Elektronické služby RPVS vyžadujú:
prístup
k elektronickým službám: občiansky preukaz s elektronickým čipom
spolu s bezpečnostným osobným kód (BOK), alebo eIDAS, príp. alternatívny autentifikátor, čítačku čipových kariet
a inštalovaný softvér v počítači
nainštalovanú
aplikáciu pre kvalifikovaný elektronický podpis, pečať
elektronickú
schránku právnickej osoby alebo fyzickej osoby podnikateľa aktivovanú na
doručovanie
prostriedky
autorizácie: kvalifikovaný elektronický podpis alebo kvalifikovanú elektronickú
pečať
vyplnenie
elektronického formulára a jeho autorizáciu
priloženie
povinných príloh a ich autorizáciu
odoslanie
podania
Elektronické služby RPVS nepodliehajú
súdnym poplatkom.
Používateľská príručka elektronických
služieb registra partnerov verejného sektora je dostupná na v záložke všeobecné informácie.
Prístup k elektronickým službám
Inštalácia
obslužného softvéru pre prihlasovanie a vyhotovenie elektronického
podpisu:
Informácie o prihlásení, prístupe k elektronickým
službám a aplikácii na vytvorenie kvalifikovaného elektronického podpisu sú zverejnené na stránke https://www.slovensko.sk/sk/na-stiahnutie.
Zo
stránok je potrebné stiahnuť a inštalovať nasledovné aplikácie:
Stiahnite si príslušný softvér pre váš operačný systém. Aktuálne
sú podporované nasledovné operačné systémy:
Windows XP SP3, MS Windows Vista, Windows 7,
Windows 8.x, Windows 10
Mac OS X: verzia 10.8, 10.9, 10.10.2,
10.10.3, 10.11 (Verzie 10.10.0 a 10.10.1 nie
sú podporovane z dôvodu zvýšenej chybovosti systémových ovládačov pre prácu s
čipovými kartami.)
Linux Mint LTS verzie 13 a 17 32/64 bit,
Ubuntu LTS (Long Term Support) verzie 12.04 a 14.04 32/64 bit, Debian 7 32/64
bit
Aplikácia D.Launcher vyžaduje pre používanie inštaláciu
Java (Oracle Java 7 Update 6 a vyššia (ak sa pre prístup k SSCD používa PKCS#11
rozhranie, tak pre platformu 64-bit MS Windows a 64-bit Java musí byť verzia
Oracle Java 8 a vyššia).
V prípade problémov s inštaláciou sa obráťte na
kontaktné centrum portálu www.slovensko.sk.
Pri prvom prístupe k elektronickej službe rezortu
spravodlivosti prostredníctvom občianskeho preukazu s čipom alebo eIDAS, príp. alternatívnym autentifikátorom je vyžadovaná
registrácia v informačnom systéme rezortu spravodlivosti.
Aktivácia
elektronickej schránky na doručovanie
Elektronická komunikačná schránka musí byť aktivovaná na doručovanie.
V súčasnosti stále prebieha
automatická aktivácia elektronických schránok pre právnické osoby. Povinná
aktivácia elektronických schránok sa však netýka fyzických osôb podnikateľov.
Preto je potrebné uistiť sa, že vaša schránka
je aktívna, prípadne aktivovať schránky podľa nasledovných návodov: návod
pre fyzickú osobu alebo návod
pre právnickú osobu.
Prihlásenie
sa pre úspešné používanie elektronických služieb RPVS
Elektronické služby Registra
partnerov verejného sektora sú určené oprávneným osobám, ktorými podľa zákona
č. 315/2016 Z.z. §2, ods.1, písm. b sú advokát, notár, banka, pobočka
zahraničnej banky, audítor, daňový poradca, ktorí majú miesto podnikania alebo
sídlo na území Slovenskej republiky. Z tohto dôvodu nie sú pre
fyzickú osobu nepodnikateľa elektronické služby RPVS sprístupnené. Je preto
potrebné pri prihlasovaní do elektronickej schránky vybrať subjekt, ktorým je
právnická osoba, alebo fyzická osoba podnikateľ (subjekt má priradené IČO).
Vyplnenie formulára
Pred vyplnením je potrebné zvoliť správnu
elektronickú službu:
Prvozápis
partnera verejného sektora
návrh
na zápis fyzickej osoby do registra partnerov verejného sektora
návrh na zápis fyzickej osoby podnikateľa do registra partnerov verejného sektora
návrh
na zápis právnickej osoby do registra partnerov verejného sektora
Zmena
zapísaných údajov
návrh
na zápis zmeny údajov o partnerovi verejného sektora, ktorým je fyzická osoba
návrh na zápis zmeny údajov o partnerovi verejného sektora, ktorým je fyzická osoba podnikateľ
návrh
na zápis zmeny údajov o partnerovi verejného sektora, ktorým je právnická osoba
návrh
na výmaz oprávnenej osoby
návrh
podľa § 22 a 24 zákona č. 315/2016 Z. z. o registri partnerov verejného
sektora a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Výmaz
partnera verejného sektora
návrh
na výmaz fyzickej osoby z registra partnerov verejného sektora
návrh na výmaz fyzickej osoby podnikateľa z registra partnerov verejného sektora
návrh
na výmaz právnickej osoby z registra partnerov verejného sektora
Overenie
identifikácie konečného užívateľa výhod
Námietka
proti odmietnutiu vykonania zápisu
Kvalifikovaný podnet
Vypĺňanie formulárov pozostáva vždy
z viacerých krokov. Pre posun z jedného kroku do ďalšieho je potrebné
vyplniť všetky povinné polia v príslušnom kroku.
Formuláre pozostávajú z povinných
a nepovinných polí. Nepovinné polia sú len tie pre zápis titulov pred
a za menom.
RPVS je integrovaný z Registrom právnických
osôb, podnikateľov a orgánov verejnej moci (RPO). To znamená, že pri vyplnení
údaju „IČO“ a použití funkcie „Doplniť podľa registra“ sa automaticky
načítajú údaje z RPO.
Prílohy
Podľa § 5 ods. 3 zákona č. 315/2016 Z.
z. o registri partnerov verejného sektora a o zmene a doplnení niektorých
zákonov majú niektoré podania povinné prílohy. Povinnými prílohami sú:
Verifikačný
dokument
Verifikačný
dokument preukazuje identifikáciu konečného užívateľa
výhod a overenie identifikácie konečného užívateľa výhod. Jeho obsahové
náležitosti upravuje § 11 ods. 5 zákona.
Keďže
verifikačný dokument sa týka konečného užívateľa výhod, je povinnou prílohou
tých podaní, ktoré sa týkajú konečného užívateľa výhod. Ide teda
o prvozápis a zmenu zapísaných údajov o konečnom užívateľovi
výhod.
Vyhlásenie
oprávnenej osoby
Podľa
§ 19 zákona oprávnená osoba nesmie vykonávať úkony podľa tohto zákona, ak je v
tej istej veci zároveň partnerom verejného sektora alebo konečným užívateľom
výhod partnera verejného sektora, pre ktorého má plniť povinnosti oprávnenej
osoby, alebo konečný užívateľ výhod partnera verejného sektora a oprávnenej osoby
je tá istá fyzická osoba, alebo ak má akýkoľvek vzťah k partnerovi verejného
sektora alebo k členom jeho orgánov, ktorý by mohol spochybniť jej nestrannosť,
najmä ak je personálne alebo majetkovo prepojená s partnerom verejného sektora.
Splnenie tejto zákonnej požiadavky sa preukazuje vyhlásením oprávnenej osoby,
že nemá vzťah k partnerovi verejného sektora podľa § 19 zákona.
Keďže
vyhlásenie oprávnenej osoby je spojené vždy s oprávnenou osobu, je
povinnou prílohou tých podaní, ktoré sa týkajú oprávnenej osoby. Ide teda
o prvozápis a zmenu v oprávnenej osobe zapísanej v registri.
Písomná
dohoda o plnení povinnosti oprávnenej osoby pre partnera verejného sektora
Len
oprávnená osoba môže vykonávať podania do registra partnerov verejného sektora.
Partner verejného sektora nemôže robiť podania sám, ale vždy len
prostredníctvom oprávnenej osoby. Medzi partnerom verejného sektora
a oprávnenou osobou musí existovať právny vzťah založený písomnou dohodou,
ktorou sa oprávnená osoba zaviazala plniť povinnosti oprávnenej osoby pre
partnera verejného sektora.
Keďže
písomná dohoda je spojené vždy s oprávnenou osobu, je povinnou prílohou
tých podaní, ktoré sa týkajú oprávnenej osoby. Ide teda o prvozápis
a zmenu v oprávnenej osobe zapísanej v registri.
Prílohy musia byť autorizované.
Autorizácia príloh sa vykonáva v rámci elektronických služieb RPVS. To
znamená, že prílohy sa autorizujú až potom, čo sú priložené k podaniu,
t.j. autorizácia sa vykonáva nie lokálne v PC používateľa, ale na
v rámci elektronického formulára.
Prílohy podaní do registra partnerov
verejného sektora možno vytvárať dvojakým spôsobom – buď sú v origináli
vyhotovené ako elektronické dokumenty alebo sú v origináli vytvorené ako
listinné dokumenty. Ak sú prílohy vytvorené ako listinné dokumenty je potrebné
ich previesť do elektronickej podoby. V tomto prípade je potrebné prílohy
naskenovať – zaručená konverzia sa nevyžaduje a nie je podporovaná. Takto vytvorené elektronické
dokumenty sa vkladajú do podania a následne sa autorizujú. Ak sa príloha vytvára ako elektronický dokument, je potrebné ju vytvoriť vo formáte PDF,
pripojiť k podaniu a následne autorizovať. V názvoch elektronických
dokumentov nepoužívajte diakritiku.
Upozornenie pre vytváranie príloh
skenovaním:
Ak je potrebné prílohy skenovať, skenujte
ich v odtieňoch sivej s rozlíšením najviac 200 dpi. Skontrolujte skenovaný
dokument pred podpisom, či je jeho obsah čitateľný.
Autorizácia
Podľa § 5 ods. 2 zákona návrh na zápis
sa podáva výlučne elektronickými prostriedkami do elektronickej schránky
registrujúceho orgánu prostredníctvom na to určeného elektronického formulára.
Návrh na zápis musí byť autorizovaný oprávnenou osobou, inak sa naň neprihliada.
Podľa § 5 ods. 4 zákona prílohy, ktoré je potrebné pripojiť k návrhu na zápis,
musia byť podané v elektronickej podobe spolu s návrhom na zápis a autorizované
oprávnenou osobou, inak sa na návrh na zápis neprihliada.
Z uvedeného vyplýva, že
elektronické služby (s výnimkou kvalifikovaného podnetu) vyžadujú autorizáciu samotného podania a jeho príloh.
Autorizáciu možno vykonať buď kvalifikovaným
elektronickým podpisom alebo kvalifikovanou elektronickou pečaťou.
Ak formulár nie je autorizovaný alebo
ak nie je autorizovaná čo i len jedna z príloh, podanie nie je možné
vykonať.
Ak je elektronická služba dlhšie
otvorená, môže nastať problém pri autorizácii podania (z dôvodu vypršania
platnosti prihlasovacieho tokenu). V takom prípade je potrebné odhlásenie a opätovné
prihlásenie do elektronických služieb registra. Vyplnené údaje vo formulári
zostanú uložené a nedôjde k ich výmazu.
Odoslanie podania
Po odoslaní podania je do elektronickej schránky
oprávnenej osoby (ďalej „schránky“) odoslaná notifikácia o pridelení čísla
podania a doručenka z elektronickej podateľne rezortu spravodlivosti.
Ak je niektorý dokument
v nekorektnom formáte alebo neprejde antivírovou kontrolou, elektronická
podateľňa nepokračuje v spracovaní podania. Do schránky je doručená informácia o neprijatí podania. Po odstránení nedostatkov je možné
elektronické podanie vytvoriť a podať znovu.
Námietku je možné podať až nasledujúci deň po doručení odmietnutia vykonania zápisu z dôvodu replikácie databázy.
Overenie autorizácie
Overenie autorizácie je ukončené spravidla do 24 hodín. Ak sú
všetky dokumenty overené ako platné, podanie prejde na ďalšie spracovanie do informačného
systému registra partnerov verejného sektora na OS Žilina. Do schránky je
doručená notifikácia o pridelení sudcu. Pre službu oznámenie o overení identifikácie
konečného užívateľa výhod sa notifikácia o pridelení sudcu neposiela.
Ak je autorizácia niektorého s
dokumentov vyhodnotená ako neplatná, elektronická podateľňa nepokračuje
v spracovaní podania. Do schránky je doručená notifikácia
o skutočnosti, že sa na podanie neprihliada. Po odstránení nedostatkov je
možné elektronické podanie vytvoriť a podať znovu.
Vybavenie podania
Ak sú splnené podmienky na
registráciu, registrujúci orgán vykoná zápis v lehote piatich pracovných dní
od doručenia návrhu na zápis.
Do schránky je doručené potvrdenie o zápise do
registra partnerov verejného sektora s výpisom z registra partnerov
verejného sektora.
Pre službu oznámenie o overení
identifikácie konečného užívateľa výhod sa pri úspešnom uložení doručuje notifikácia
o uložení oznámenia o overení KUV.
Ak návrh na zápis nespĺňa podmienky na
registráciu je do elektronickej schránky doručené oznámenie o odmietnutí
vykonania zápisu.
Pre službu oznámenie o overení
identifikácie konečného užívateľa výhod sa v prípade ak sa oznámenie neuloží
do registra doručuje notifikácia o odmietnutí uloženia oznámenia
o overení KUV.
Lehota na podanie námietok je 15 dní odo dňa doručenia
oznámenia o odmietnutí vykonania zápisu v zmysle §8 (3) zákona 315/2016 Z.z.
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2016/315/20190901?ucinnost=01.11.2019
Technická podpora pre používateľov
odbor Service Desk, e-mail: servicedesk.mssr@justice.sk