- preukazujúce jej odbornú spôsobilosť (úradne osvedčená kópia dokladu o ukončení právnického alebo ekonomického vysokoškolského vzdelania druhého stupňa alebo rozhodnutie o uznaní dokladu o vzdelaní vydanom podľa osobitného predpisu a kópia osvedčenia o vykonaní správcovskej skúšky);
- súvisiace so zriadením kancelárie: nájomná zmluva alebo iný vhodný doklad oprávňujúci správcu zriadiť v nehnuteľnosti kanceláriu na účel výkonu funkcie správcu (napr. súhlasom vlastníka nehnuteľnosti na zriadenie kancelárie); doklady preukazujúce oprávnenie správcu zriadiť v nehnuteľnosti kanceláriu alebo ďalšiu kanceláriu správca nedokladá, ak údaje v nich obsiahnuté je možné získať z informačných systémov verejnej správy podľa osobitného predpisu,
- oznámenie o zriadení kancelárie, v ktorom sa uvedú aj úradné hodiny kancelárie, telefónne číslo, e-mailová adresu, prípadne číslo faxu;
- s údajmi potrebnými na podanie žiadosti o odpis registra trestov, ktoré možno poskytnúť priamo formou vyplneného tlačiva ŠEVT č. 7 (presný názov : „Žiadosť o odpis registra trestov (7) pre iné orgány: meno, priezvisko, rodné priezvisko, pôvodné meno alebo priezvisko, ak došlo k zmene mena alebo zmene priezviska, prípadne prezývku osoby, ktorej sa žiadosť týka, dátum narodenia, rodné číslo, miesto a okres narodenia, adresu trvalého pobytu a u osoby narodenej v cudzine aj štát narodenia, štátne občianstvo, pohlavie, meno, priezvisko a rodné priezvisko rodičov;
- preukazujúce, že je občanom Slovenskej republiky, iného členského štátu Európskej únie alebo iného zmluvného štátu Dohody o Európskom hospodárskom priestore, a že má trvalý pobyt na území Slovenskej republiky alebo na území iného členského štátu (kópiou občianskeho preukazu);
- preukazujúce jej spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu (čestné vyhlásenie a kópia občianskeho preukazu);
- čestné vyhlásenie o splnení predpokladov podľa § 21 ods. 3 zákona o správcoch (podmienka dôveryhodnosti) (čestné vyhlásenie – zapracované do formulára žiadosti o zápis fyzickej osoby do zoznamu správcov);
- preukazujúce jeho odbornú prax v oblasti práva alebo ekonómie v trvaní minimálne troch rokov po ukončení právnického alebo ekonomického vysokoškolského vzdelania druhého stupňa.;
- žiadateľ pripojí fotografiu na účely vyhotovenia preukazu správcu;
- eKolok v hodnote 4,50 eur za vyhotovenie preukazu správcu;
- eKolok v hodnote 200 eur za zápis do zoznamu správcov.
Ministerstvo má povinnosť overiť platnosť všetkých údajov z predloženého občianskeho preukazu alebo iného dokladu preukazujúceho totožnosť, čo v praxi znamená, že žiadateľ sa bude musieť dostaviť osobne na ministerstvo aj s dokladom (občianskym preukazom) alebo zaslať ministerstvu jeho úradne osvedčenú kópiu.