Spotrebitelia sú v rámci e-mailovej alebo telefonickej komunikácie s potenciálnym veriteľom vyzývaní, aby vopred zaslali svoje osobné údaje, pričom v niektorých prípadoch sa od spotrebiteľov pred poskytnutím úverov (pôžičiek) požaduje aj zaplatenie rôznych poplatkov vo výške až niekoľko desiatok eur (napr. poplatky za spracovanie údajov a podobne). V praxi pribúdajú prípady, keď spotrebitelia poplatky zaplatia a osoba, ktorá sa vydávala za poskytovateľa úveru prestáva so záujemcami o úver (pôžičku) komunikovať. Nie je pritom zriedkavé, že v takýchto prípadoch dochádza aj k neoprávnenému použitiu osobných údajov spotrebiteľov.
Komisia v súvislosti s uvedenými praktikami odporúča spotrebiteľom, aby si pred akýmkoľvek kontaktom a záväzným prejavením záujmu o poskytnutie úveru (pôžičky) preverili zápis veriteľa v registri veriteľov poskytujúcich spotrebiteľské úvery vedenom Národnou bankou Slovenska, dostupnom aj na internetovej stránke: http://regver.nbs.sk/search.php, prípadne si overili jeho zápis v živnostenskom registri. V tejto súvislosti Komisia súčasne spotrebiteľom odporúča náležite zvážiť, či v konečnom dôsledku spotrebiteľskú zmluvu uzavrú.
Spotrebiteľom, ktorí sú uvedenými praktikami poškodení, Komisia odporúča, aby zvážili podať individuálne sťažnosti Slovenskej obchodnej inšpekcii na postup týchto osôb (spoločností) a v prípade podozrenia zo spáchania trestného činu podvodu odporúča aj podanie trestného oznámenia orgánom činným v trestnom konaní.