Skontrolujte si správnosť údajov v Obchodnom registri
Ak súd zašle rozhodnutie alebo výzvu do aktivovanej elektronickej schránky, má to rovnaké účinky, ako keď je takáto písomnosť doručená v obálke do poštovej schránky. Znamená to, že napríklad po doručení rozsudku do elektronickej schránky a po jeho prečítaní alebo uplynutím lehoty uloženia, začína plynúť lehota na podanie opravného prostriedku. Preto je dôležité, aby sa štatutár vedel dostať do svojej elektronickej schránky a mohol si ju pravidelne kontrolovať. Práve na to je však potrebné mať v Obchodnom registri správne zapísané údaje.
Údaje, ktoré doplniť vieme, proaktívne dopĺňame a zároveň opravujeme aj na ministerstve spravodlivosti. V prevádzke je automatizovaný systém, ktorý využíva Register fyzických osôb ako referenčný register na to, aby mohli byť podľa neho upravené chybne zapísané údaje v Obchodnom registri. Rovnako aj súdy samé opravujú a dopĺňajú údaje o štatutároch, ak nimi disponujú. Napriek tomu je ale dôležité, aby si štatutári skontrolovali správnosť zapísaných údajov prostredníctvom výpisu z Obchodného registra (ktorý na požiadanie vyhotovia napríklad na Integrovanom obslužnom mieste občana, pošte, atď.). Zmeniť zapísané údaje je možné podaním návrhu na zápis údajov adresovaným príslušnému registrovému súdu. K návrhu je potrebné priložiť príslušné listiny, z ktorých vyplývajú zapisované údaje.