Preskočiť na hlavný obsah
Oficiálna stránka SK

Doména gov.sk je oficiálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Slovenčina

    Skontrolujte si správnosť údajov v Obchodnom registri

    Ak má podnikateľ zapísané nesprávne údaje v Obchodnom registri, môže sa stať, že sa nedostane do elektronickej schránky svojej firmy. Od 1. júla 2017 budú orgány štátnej a verejnej správy (teda aj súdy, exekútori, notári) doručovať dokumenty právnickým osobám výlučne do elektronických schránok. Preto je dôležité, aby si podnikatelia údaje zapísané v Obchodnom registri skontrolovali.

    Osobné údaje štatutára alebo inej právnickej osoby zapísanej v Obchodnom registri musia byť správne. Ak má totiž štatutár v obchodnom registri zapísané zlé rodné číslo, priezvisko, trvalý pobyt,…, systém ho po prihlásení sa na portál slovensko.sk nemá ako stotožniť. Podnikateľ sa tak nedostane do elektronickej schránky svojej firmy a teda ani k dôležitým dokumentom, ktoré tam môže mať doručené napríklad zo súdu.

    Súd môže doručiť do elektronickej schránky rozhodnutie, žiadosť, vyjadrenie, stanovisko alebo iný dokument. Rozhodnutím môže byť napríklad rozsudok alebo platobný rozkaz. Ďalšou zaslanou písomnosťou môže byť výzva súdu na zaplatenie súdneho poplatku, prípadne výzva na doplnenie podania, ak nie je zrejmé, čoho sa týka, a čo sa ním sleduje. Súd tiež týmto spôsobom môže požiadať o ďalšie skutkové tvrdenia týkajúce sa sporu.

    Ak súd zašle rozhodnutie alebo výzvu do aktivovanej elektronickej schránky, má to rovnaké účinky, ako keď je takáto písomnosť doručená v obálke do poštovej schránky. Znamená to, že napríklad po doručení rozsudku do elektronickej schránky a po jeho prečítaní alebo uplynutím lehoty uloženia, začína plynúť lehota na podanie opravného prostriedku. Preto je dôležité, aby sa štatutár vedel dostať do svojej elektronickej schránky a mohol si ju pravidelne kontrolovať. Práve na to je však potrebné mať v Obchodnom registri správne zapísané údaje. 

    Údaje, ktoré doplniť vieme, proaktívne dopĺňame a zároveň opravujeme aj na ministerstve spravodlivosti. V prevádzke je automatizovaný systém, ktorý využíva Register fyzických osôb ako referenčný register na to, aby mohli byť podľa neho upravené chybne zapísané údaje v Obchodnom registri. Rovnako aj súdy samé opravujú a dopĺňajú údaje o štatutároch, ak nimi disponujú. Napriek tomu je ale dôležité, aby si štatutári skontrolovali správnosť zapísaných údajov prostredníctvom výpisu z Obchodného registra (ktorý na požiadanie vyhotovia napríklad na Integrovanom obslužnom mieste občana, pošte, atď.). Zmeniť zapísané údaje je možné podaním návrhu na zápis údajov adresovaným príslušnému registrovému súdu. K návrhu je potrebné priložiť príslušné listiny, z ktorých vyplývajú zapisované údaje.