Kedy súdy doručujú do elektronickej schránky?
Súdy majú povinnosť od 01.11.2016 doručovať elektronicky len, ak je elektronická schránka aktivovaná. Režim aktivácie elektronickej schránky je pritom odlišný pre právnické osoby a pre fyzické osoby. Fyzické osoby si o aktiváciu musia požiadať. Pre právnické osoby zapísané v obchodnom registri elektronickú schránku od 01.01.2017 aktivuje povinne štát a od tohto dátumu im budú orgány verejnej správy vrátane súdov zasielať svoje rozhodnutia výlučne elektronicky. To znamená, že ak ste živnostník, a teda fyzická osoba, bude s Vami súd komunikovať naďalej prostredníctvom pošty, ak ste o aktiváciu schránky vyslovene nepožiadali. To isté platí, ak ste občan nepodnikateľ. Ak ale máte eseročku, akciovku, komanditnú spoločnosť, družstvo alebo verejnú obchodnú spoločnosť, elektronickému doručovaniu sa od 01.01.2017 nevyhnete.