Ako treba postupovať v súvislosti s nahlásením adresy kancelárie správcu a požiadavkou predloženia listu vlastníctva, resp. nájomnej zmluvy, pokiaľ priestor kancelárie je užívaný na základe súhlasu jeho vlastníka bezodplatne bez uzavretia nájomnej zmluvy?
Stačí v takom prípade k ohláseniu adresy kancelárie predložiť písomné vyhlásenie o súhlase s bezodplatným užívaním, resp. dohodu o bezodplatnom užívaní alebo bude ministerstvo trvať na predložení nájomnej zmluvy?
Účelom predkladania nájomnej zmluvy je v zmysle novej právnej úpravy preukázanie právneho titulu na zriadenie kancelárie na konkrétnej adrese. V zmysle zákona o správcoch sa zriadenie kancelárie preukazuje nájomnou zmluvou alebo iným vhodným dokladom oprávňujúcim správcu zriadiť v nehnuteľnosti kanceláriu na účel výkonu funkcie správcu. Ministerstvo však bude akceptovať aj zmluvu o výpožičke.