Prečo som nebol v obchodnom registri automaticky stotožnený?
V zmysle platnej legislatívy, Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky v spolupráci s registrovými súdmi mohlo vykonať automatizované doplnenie aktuálnych hodnôt identifikačných údajov a ich logické priradenie k tomu istému subjektu evidencie v referenčnom registri, ak identifikácia osoby bola jednoznačne možná, teda osobu bolo možné jednoznačne identifikovať voči Registru fyzických osôb.
Stotožnenie vo vzťahu k Registru fyzických osôb sa vykonávalo na základe presne stanovených atribútov:
- tam, kde sa v obchodnom registri disponovalo údajmi o mene, priezvisku, adrese bydliska a o dátume narodenia resp. rodným číslom – prebehla jednoznačná identifikácia a stotožnenie,
- tam, kde sa v obchodnom registri disponovalo iba údajmi o mene, priezvisku, adrese bydliska (teda najmä v prípadoch, ak sa javilo, že osoba konateľa a osoba spoločníka sú rovnaké osoby), prebehla identifikácia a stotožnenie iba v tom prípade, ak v Registri fyzických osôb bola zapísaná iba jedna osoba s rovnakým menom, priezviskom a adresou bydliska tak, aby nedošlo k zámene otca a syna resp. menovcov bývajúcich na tej istej adrese.
– tam, kde sa v obchodnom registri disponovalo údajmi o mene, priezvisku, adrese bydliska a o dátume narodenia resp. rodným číslom – prebehla jednoznačná identifikácia a stotožnenie,
– tam, kde sa v obchodnom registri disponovalo iba údajmi o mene, priezvisku, adrese bydliska (teda najmä v prípadoch, ak sa javilo, že osoba konateľa a osoba spoločníka sú rovnaké osoby), prebehla identifikácia a stotožnenie iba v tom prípade, ak v Registri fyzických osôb bola zapísaná iba jedna osoba s rovnakým menom, priezviskom a adresou bydliska tak, aby nedošlo k zámene otca a syna resp. menovcov bývajúcich na tej istej adrese.