právneho predpisu s právom Európskych spoločenstiev a právom Európskej
únie
1. Navrhovateľ právneho predpisu:
vláda Slovenskej republiky.
2. Názov návrhu právneho predpisu:
Zákon o zriadení Úradu špeciálneho prokurátora
na odhaľovanie a trestné stíhanie
korupcie a organizovaného zločinu, o zriadení Špeciálneho súdu a o zmene a
doplnení niektorých zákonov.
3. Záväzky Slovenskej republiky vo vzťahu k Európskym spoločenstvám a
Európskej únii:
a) problematika návrhu zákona nie je prioritou
aproximácie práva podľa článku 70
Európskej dohody o pridružení, ani podľa
Národného programu pre prijatie acquis communautaire, Partnerstva pre vstup, Bielej knihy a
screeningu; návrh zákona je súčasťou Plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky na rok 2003,
b) úloha prijať predmetný zákon je súčasťou
Prioritných úloh vlády SR vyplývajúcich z Pravidelnej správy Európskej
komisie o pripravenosti Slovenskej republiky na členstvo v Európskej
únii z 9.10.2002.
4.
Problematika návrhu právneho predpisu nie je upravená v práve Európskych
spoločenstiev ani v práve Európskej únie, súvisí však s bojom proti korupcii, na ktorý sa
vzťahuje
- Trestnoprávny dohovor o korupcii (oznámenie
Ministerstva zahraničných vecí
Slovenskej republiky č. 375/2002 Z.z.),
- Dohovor o boji proti úplatkárstvu, na ktorom
sa podieľajú úradníci Európskych
spoločenstiev alebo členských štátov
Európskej únie z roku 1997,
- Protokol k Dohovoru o ochrane finančných
záujmov Európskych spoločenstiev za
účelom špecifického zaoberania sa problémom
korupcie z roku 1995,
- Spoločné stanovisko k rokovaniam v Rade
Európy a OECD týkajúcich sa korupcie z roku 1998,
- Dohovor OSN proti nadnárodnému
organizovanému zločinu,
- Dohovor Rady Európy č. 141 o praní špinavých
peňazí, skúmaní, zhabaní a konfiškácii ziskov zo zločinu,
- Direktíva Rady Európskeho spoločenstva č.
91/208/EEC.
5. Stupeň zlučiteľnosti návrhu právneho predpisu s právom Európskych
spoločenstiev a právom Európskej únie:
Žiadna.
6. Gestor
(spolupracujúce rezorty):
Vzhľadom k bodom 4 a 5 bezpredmetné.
7. Účasť expertov pri príprave návrhu právneho predpisu a ich stanovisko k zlučiteľnosti návrhu právneho predpisu s právom Európskych spoločenstiev a právom Európskej únie (špecifikácia úrovne a spôsobu expertnej účasti, napr. konzultácie a pod.):
Na príprave návrhu zákona sa aktívne podieľal predvstupový poradca proti korupcii v Slovenskej republiky pán Jorge Ángel Espina Ramos.
Doložka finančných, ekonomických
a environmentálnych vplyvov a vplyvov na zamestnanosť
Prvá časť - odhad vplyvu na verejné financie:
Navrhovaná právna úprava zakladá zvýšenie nárokov na štátny rozpočet, ktorý je uvedený v priloženom predpokladanom finančnom dosahu navrhovaného zákona na štátny rozpočet. Nároky na rozpočty vyšších územných celkov nezakladá.
Druhá časť - odhad vplyvu na obyvateľov, hospodárenie podnikateľskej
sféry a iných právnických osôb:
Problematika
upravená v návrhu zákona by mala prispieť k zvýšeniu bezpečnosti, stability a
ekonomického rozvoja.
Tretia časť - odhad vplyvu na životné prostredie:
Navrhovaná
právna úprava nebude mať vplyv na životné prostredie.
Štvrtá časť - odhad
vplyvu na zamestnanosť:
Návrh zákona zakladá zvýšenie nárokov na pracovné sily a na organizačné
zabezpečenie, ktorý je uvedený v priloženom predpokladanom
finančnom dosahu navrhovaného zákona na štátny rozpočet.
Predpokladaný finančný dosah
navrhovaného zákona na štátny rozpočet v tis. Sk na roky 2003 a 2004
1.
Špeciálny súd
v tis. Sk
VÝDAVKY |
ROK |
|
2003 (1/4 roka) - účinnosť |
2004 |
|
A. MATERIÁLNO-TECHNICKÉ A OCHRANNÉ ZARIADENIE1. Budova
Špeciálneho súdu a) z vlastného
fondu budov - stavebné úpravy
(prispôsobenie) b) získaná
nákupom stavebné úpravy c) získaná
prevodom majetku -
stavebné úpravy 2. Ochrana
budovy Špeciálneho súdu Podľa predbežného odhadu pracovníkov Úradu pre ochranu ústavných činiteľov a DM MV SR bude potrebné na technické zariadenia a úpravy budovy vynaložiť .... 3. Väzenská
a justičná stráž 3 príslušníci (mzdy +
poistné fondy) 4. Prevádzkové
náklady Špeciálneho súdu Pre potrebu kvantifikácie sú použité ročné prevádzkové výdavky podobne veľkých súdov (Okresný súd Pezinok, Okresný súd Malacky) |
- 5 000 cca 50
000 – 100 000 cca 10
000 – 20 000 - cca 10
000 – 20 000 cca 50
000 148 750 |
- - - - - - - 590 3 000 |
v tis. Sk
VÝDAVKY |
ROK |
|
2003 (1/4 roka) - účinnosť |
2004 |
|
5. Zariadenie
budovy Špeciálneho súdu – len pre rozpočet Ministerstva spravodlivosti SR a) Nábytok -
9 sudcov x 100 000 Sk -
12 zamestnancov štátnej
služby x 90 000 Sk -
11 zamestnancov verejnej
služby x 40 000 Sk b) Výpočtová
technika + sieť -
9 sudcov + 19 zamestnancov
= 28 osôb x 65 000 Sk -
počítačová sieť c) Kancelárska
a reprografická technika (trezory, kopírky, atď.) d) Vozový
park -
2 služobné vozidlá (900 +
500 tis. Sk) e) Telefónna
ústredňa f) Zariadenia
pojednávacích miestností 1 veľká + 2 malé (1 x 1
000 tis. Sk + 2 x 500 tis. Sk) g) Náhradný
zdroj elektrickej energie SPOLU za „A“ Ad 1.a - vlastná budovaAd 1.b -
nákup budovy Ad 1.c -
prevod budovy |
900 1 080 440 1 820 500 3000 1 400 3 000 2 000 2 000 72 038 187 038 87 038 |
- - - - - - - - - - 3 590 3 590 3 590 |
VÝDAVKY |
ROK |
|
2003 (1/4 roka) - účinnosť |
2004 |
|
B. PERSONÁLNE A MZDOVÉ ZABEZPEČENIE – ZAMESTNANCI1. Štátna
služba -
3 zapisovateľky 2003 = 3 x 6 mesiacov x 9
500 Sk 2004 = 3 x 13,5 mes. x 9
500 Sk |
86 |
384 |
-
1 vedúca kancelárie 2003 = 1 x 6 mes. x 12 000
Sk 2004 = 1 x 13,5 mes. x 12 000 Sk
|
36 |
162 |
-
3 vyšší súdni úradníci 2003 = 3 x 6 mes. x 17 000
Sk 2004 = 3 x 13,5 mes. x 17
000 Sk |
153 |
689 |
-
1 ved. súdnej správy +
dozorný úradník 2003 = 1 x 6 mes. x 20 000
Sk 2004 = 1 x 13,5 mes. x 20
000 Sk |
60 |
270 |
-
2 účtovníci 2003 = 2 x 6 mes.
x 12 000 Sk 2004 = 2 x 13,5
mes. x 12 000 Sk |
72 |
324 |
-
1 informatik 2003 = 1 x 6 mes. x 17 000
Sk 2005 = 1 x 13,5
mes. x 17 000 Sk |
51 |
230 |
v tis. Sk
VÝDAVKY |
ROK |
|
2003 (1/4 roka) - účinnosť |
2004 |
|
-
1 rozpočtár
+ personalista 2003 = 1 x 6 mes. x 14 000
Sk 2004 = 1 x 13,5 mes. x 14
000 Sk |
42 |
189 |
2. Verejná
služba -
1 správca budovy +
hospodár 2003 = 1 x 6 mes. x 10 000
Sk 2004 = 1 x 13 mes. x 10
000 Sk |
30 |
130 |
-
1 pokladník 2003 = 1 x 6 mes. x 10 000
Sk 2004 = 1 x 13 mes. x 10
000 Sk |
30 |
130 |
-
1 podateľňa 2003 = 1 x 6 mes. x 7 000
Sk 2004 = 1 x 13 mes. x 7 000
Sk |
21 |
91 |
-
3 strážnici 2003 = 3 x 6 mes. x 7 000
Sk 2004 = 3 x 13 mes. x 7 000
Sk |
63 |
273 |
-
1 telefonista 2003 = 1 x 6 mes. x 6 000
Sk 2004 = 1 x 13 mes. x 6000
Sk |
18 |
78 |
v tis. Sk
VÝDAVKY |
ROK |
|
2003 (1/4 roka) - účinnosť |
2004 |
|
-
1 údržbár 2003 = 1 x 6 mes. x 7 000
Sk 2004 = 1 x 13,5 mes. x 7
000 Sk |
21 |
91 |
-
1 vodič 2003 = 1 x 6 mes. x 7 000
Sk 2004 = 1 x 13 mes. x 7 000
Sk |
21 |
91 |
-
2 upratovačky 2003 = 2 x 6 mes. x 5 000
Sk 2004 = 2 x 13 mes. x 5 000
Sk |
30 |
130 |
- štátna služba – 12 zamest. SPOLU – mzdové prostriedky - verejná služba – 11 zamest.
- spolu |
500 234 734 |
2 248 1 014 3 262 |
3. Odvody
do poistných fondov (38 %) |
279 |
1 240 |
SPOLU za „B“ – Mzdy + poistné fondy - zamestnanci |
1 013 |
4 502 |
v tis. Sk
VÝDAVKY |
ROK |
|
2003 (1/4 roka) – účinnosť |
2004 |
|
C. DOPAD Z NÁVRHU ZÁKONA DĽA PARAGRAFOV-
Čl. I. - § 12 Ochrana osôb Vykonávaná bezplatne orgánmi Policajného zboru na základe jednotlivých rozhodnutí ministra vnútra SR. Identifikácia dopadu tejto ochrany na štátny rozpočet nie je konkretizovaná, nakoľko pôjde o pokrytie individuálnych potrieb rôzneho rozsahu v rôznom čase. -
Čl. VI. – body 5 – 8 Riadiaci príplatok -predseda Špeciálneho súdu 2003 = 1 x 6 mes. x 6 200
Sk 2004 = 1 x 14 mes. x 6 200
Sk -
podpredseda Špeciálneho
súdu 2003 = 1 x 6 mes. x 3 600
Sk 2004 = 1 x 14 x 3 600 Sk -
predseda senátu
Špeciálneho súdu (3 senáty) 2003 = 3 x 6 mes. x 2 000
Sk 2004 = 3 x 14 mes. x 2 000
Sk |
- 19 11 18 |
- 87 50 84 |
v tis. Sk
VÝDAVKY |
ROK |
|
2003 (1/4 roka) – účinnosť |
2004 |
|
-
Čl. VI. – bod 9 – Funkčný
príplatok -
9 sudcov na Špeciálnom
súde 2003 = 9 x 6 mes. x 5 x 5
570 Sk (min. mzda) 2004 = 9 x 14 mes. x 5 x 5
570 Sk -
6 sudcov na Najvyššom súde
SR 2003 = 6 x 6 mes. x 5 x 5
570 Sk (min. mzda) 2004 = 6 x 14 mes. x. 5 x
5 570 Sk -
ČL. XIII. - § 91a – mesačný
príplatok zamestnancovi v štátnej službe 12 zamestnancov
v štátnej službe na Špeciálnom súde 2003 = 12 x 6 mes. x 1 x 5
570 Sk (min. mzda) 2004 = 12 x 13,5 mes. x 1
x 5 570 Sk -
Čl. XIV. - §25a – mesačný príplatok
zamestnancovi vo verejnej službe na Špeciálnom súde 11 zamestnancov vo
verejnej službe na ŠS 2003 = 11 x 6 mes. x 1 x 5
570 Sk (min. mzda) 2004 = 11 x 13 mes. x 1 x
5 570 Sk |
752 502 201 184 |
3 509 2 340 902 796 |
SPOLU – mzdové
prostriedky |
1 687 |
7 768 |
Odvody do poistných
fondov (38 %) |
641 |
2 952 |
SPOLU „C“ |
2 328 |
10 720 |
v tis. Sk
VÝDAVKY |
ROK |
|
2003 (1/4 roka) – účinnosť |
2004 |
|
D. REKAPITULÁCIAA. Materiálno-technické a ochranné vybavenieAd.1a - vlastná budova Ad.1b - nákup budovy Ad.1c - prevod budovy B. Personálne
a mzdové zabezpečenie – zamestnanci C. Dopad
návrhu zákona dľa paragrafov |
72 038 187 038 87 038 1 013 2 328 |
3 590 3 590 3 590 4 502 10 720 |
CELKOVÝ DOPAD A + B + CAd.1.a - vlastná budova Ad.1.b - nákup budovy Ad.1.c - prevod budovy |
75 379 190 379 90 379 |
18 812 18 812 18 812 |
2. Úrad
špeciálneho prokurátora
ROK 2003 (od. 1. 10. 2003) |
v tis. Sk |
|
1. |
Mzdové prostriedky s p o l u |
4 939 |
1.1. |
Funkčný plat |
3 150 |
|
prokurátori - v počte 15 (15x50x3) |
2 250 |
|
zamestnanci v štátnej službe - v počte 10
(10x20x3) |
600 |
|
zamestnanci vo verejnej službe - v počte 7
(7x15x3) |
315 |
|
zamestnanci vo ver. službe - vodiči - v počte 3
(3x15x3) |
135 |
1.2. |
Príplatok za plnenie úloh ÚŠP |
1 789 |
|
prokurátori (5x5570* x3) x 15 |
1 253 |
|
colníci (3x5570x3) x 2 |
101 |
|
zamestnanci daňového orgánu (3x5570x3) x 2 |
101 |
|
štátni zamestnanci (5570x3) x 10 |
167 |
|
verejní zamestnanci, vrátane vodičov (5570x3) x 10 |
167 |
2. |
P o i s t n é (30 % zo mzdových prostriedkov) |
1 482 |
3. |
Prevádzkové výdavky |
1 300 |
3.1. |
režijné náklady na budovu |
200 |
3.2. |
ostatné prevádzkové výdavky (55x40) |
1 100 |
4. |
Materiálne vybavenie ÚŠP |
24725 |
4.1. |
hradené z bežných výdavkov |
1 805 |
4.1.1. |
prostriedky osobnej ochrany (20x10) |
200 |
4.1.2. |
mobilné telefóny (38x15) |
570 |
* minimálna mzda je vo výške 5 570,- Sk. |
||
4.1.3. |
telefóny (35x2000) |
70 |
4.1.4. |
kancelárska technika |
965 |
|
skartovačky (20x7) |
140 |
|
elektrické písacie stroje (15x15) |
225 |
|
ohňovzdorné skrine (20x20) |
400 |
|
scanery (4x15) |
60 |
|
minidiktafóny (35x4) |
140 |
4.2. |
hradené z kapitálových výdavkov |
22920 |
4.2.1. |
motorové vozidlá Škoda Octavia (8x750) |
6 000 |
4.2.2. |
zabezpečenie ochrany objektu (technické zariadenia) |
1 000 |
4.2.3. |
výpočtová technika (52x75) |
3 900 |
4.2.4. |
výzbroj a výstroj (18x70) |
1 260 |
4.2.5. |
zariadenie kancelárií a ost. priestorov |
2 660 |
4.2.6. |
kancelárska technika |
8 100 |
|
kopírky (8x60) |
480 |
|
faxy (4x30) |
120 |
|
notebooky s prísl.tlačiarňou (20x180) |
3 600 |
|
videokamery (2x50) |
100 |
|
TV s videoprehrávačom (5x50) |
250 |
|
nahrávacie a prehrávacie audiozostavy (5x150) |
750 |
|
veľké trezory (10x180) |
1 800 |
|
malé trezory (20x50) |
1 000 |
|
Celkové výdavky na zriadenie ÚŠP a na financovanie jeho
činnosti v roku 2003 (október – december) |
32535 |
|
z toho: bežné výdavky |
12615 |
|
kapitálové výdavky |
22920 |
ROK 2004 |
v tis Sk |
|
1. |
Mzdové prostriedky s p o l u |
22899 |
1.1. |
Funkčný plat |
14700 |
|
prokurátori (15x700) |
10500 |
|
zamestnanci v štátnej službe (10x240) |
2 400 |
|
zamestnanci vo verejnej službe (7x180 ) |
1 260 |
|
zamestnanci vo ver.službe - vodiči (3x180) |
540 |
1.2. |
Príplatok za plnenie úloh ÚŠP |
8 199 |
|
prokurátori (5x5570x14) x 15 |
5 849 |
|
colníci (3x5570x14) x 2 |
468 |
|
zam.daňového orgánu (3x5570x13) x 2 |
434 |
|
štátni zamestnanci (5570x13) x 10 |
724 |
|
verejní zamestnanci (5570x13) x 10 |
724 |
2. |
P o i s t n é (30 % zo mzdových prostriedkov) |
6 870 |
3. |
Prevádzkové výdavky |
5 200 |
3.1. |
režijné náklady na budovu |
800 |
3.2. |
ostatné prevádzkové výdavky (55x80) |
4 400 |
|
Ročné výdavky na financovanie činnosti ÚŠP |
34969 |
|
z toho bežné výdavky |
34969 |